1

Ennen 3D-mittausta

Vedenalaiset kuntotarkastukset suoritettiin sukeltajien avulla ennen nopeampien ja turvallisempien 3D-mittausmenetelmien soveltamista. Tutkimus ja kehitys käynnistettiin kattavampien tarkastustulosten saavuttamiseksi.

2

Innovaatio

Kaikuluotaimia käytetään merenpohjan kartoittamiseen, navigointiin ja kalastukseen. VRT siirsi fokuksensa merenpohjasta pystysuuntaisiin rakenteisiin varhaisessa vaiheessa. Nykyinen mittaus- ja paikannusmenetelmä perustuu korkealaatuisten monikanavaisten kaikuluotainten (MBES) ja patentoitujen keksintöjen yhdistämiseen.

3

Taktinen tieto

VRT Finland Oy perustajat ovat pioneereja rakenteiden skannaamisessa kaikuluotauksella. Taitorakenteiden tarkastajia koulutukseltaan, he ovat ympäröineet itsensä muilla rakennusalan ammattilaisilla, meren- ja maanmittausinsinööreillä sekä tuotekehityksen, ohjelmoinnin ja markkinoinnin eksperteillä.

4

Ainutlaatuinen ohjelmisto

Kaikuluotausdata käsitellään tavallisesti ainoastaan merenpohjan kuvaukseen suunnitelluilla ohjelmistoilla. VRT on kehittänyt ainutlaatuisen ohjelman ja verkkopalvelun, joiden avulla tarjoamme erityisen havainnolliset visualisoinnit ja tarkat 3D-mallit asiakkaidemme käyttöön.

VRT menetelmän hyödyt vesirakenteiden tarkastuksessa

Teknologiassamme yhdistyvät eri mittausmenetelmien parhaat puolet: kaikuluotauksen turvallisuus, laajuus ja nopeus sekä sukellustarkastusten tarkkuus.

Käytämme R2Sonic ja Kongsberg Maritime monikanavaisia kaikuluotaimia, eli monikeilaimia. Yhdessä omien, patentoitujen innovaatioidemme kanssa laitteistomme on suunniteltu erityisesti pystysuuntaisten rakenteiden tarkastamiseen. Laivueeseemme kuuluu mittausveneitä ja miehittämätön pinta-ajoneuvo (USV). VRT mittausalusta hyödyntämällä voimme tallentaa jopa kilometrin laituri– tai siltarakenteita päivässä. Lue lisää tekemistämme projekteista täällä.

Lisäksi laitteistoomme kuuluu Leica mobiililaserkeilain. Se mahdollistaa vedenpinnan yläpuolisten rakenneosien ja ympäristön skannauksen. Mittausmenetelmiemme tuloksena on kattava 3D-pistepilvimalli. Se voidaan jalostaa tietomalleiksi (BIM), havainnekuviksi ja CAD-piirustuksiksi, kuten syvyyskartoiksi, poikkileikkauksiksi ja projektiokuviksi. Jokainen tarkastuskohde on erilainen. Me suosittelemme parasta tapaa digitalisoida sinun kohteesi.

Tarkastuksen tuloksena esittelemme tarkasti määritellyt sijainnit vaurioille ja muille havainnoille. Arvioimme vaurioiden vakavuuden Liikenneviraston ohjeistuksen mukaisesti.

Säännölliset tarkastukset pidentävät vesirakenteiden käyttöikää ja auttavat ennaltaehkäisemään kalliita yllätyksiä.

VRT
VRT kaikuluotaustarkastus

Tarkkuus
Nopeus
Turvallisuus

Muut tarkastusmetodit

Prosessi askel askeleelta

Yksilöllistä ja luotettavaa palvelua

Vaiheet

Jätä meille yhteystietosi. Otamme yhteyttä mahdollisimman pian.

Vaihe 1

Mittaushenkilöstömme saapuu paikan päälle sovittuna päivänä. Kalibroimme laitteemme ja aloitamme tarkastuksen.

Vaihe 2

Lähetämme tarkastusaineiston suoraan jälkikäsittelyyn, jossa siivoamme sen. Pistepilvidata paikannetaan haluttuun korkeus- ja koordinaattijärjestelmään. Tämän jälkeen tarkastajamme analysoivat aineiston ja raportoivat havainnot.

Vaihe 3

Tietopaketti toimitetaan. Se sisältää selkeät tarkastusraportit, yksityiskohtaiset havainnekuvat, CAD-piirustukset ja 3D-mallit – tarpeidesi mukaan.

Ota yhteyttä

Myynti ja asiakkuudet

VP Business Development

Mikko Kolehmainen

+358 50 394 7230
mikko@vrt.fi